Lionsgave til Sjøbua Solhaug i Levanger

Publisert av Jarl Limstrand den 03.01.21.

På oktobermøtet var vi invitert til å se på den flotte Sjøbua Solhaug, som nettopp var tatt i bruk.

Hovedmålgruppen for dette feriested er barn og unge fra Trøndelag. Nå er også barn av familier som er berørt av fattigdomsproblematikk inne i målgruppen.

Det var initiativtaker og leder for Sjøbua, John Arne Jenssen, som tok mot oss. Vi fikk en grundig innføring i forhistorien til Sjøbua. Den var tidligere en brakke fra krigen – som nå er fullstendig restaurert. Den har to store soverom med til sammen 24 senger.

Lions Club Levanger synes meget godt om dette prosjektet og har bevilget kr. 50.000 til formålet.

Lionsklubbene i Levanger har i mange år hatt samarbeide om forebyggende tiltak til etablering av feriesenteret for barn og unge. Det er også finansiert kurs for lærere på Solhaug (i annet bygg) i forbindelse med Mitt Valg, dessuten støtte til innkjøp av aktivitetsutstyr til vi nå har bidratt med kr. 50.000 til etablering av feriesenteret.

Bygningen var fin både utvendig og innvendig. Vi la også merke til at det var mange undervannskikkerter oppstilt, til bruk for barn og unge når de var ute i kanoene og skulle utforske havbunnen.

En del av medlemmene i LC Levanger på tur til møtet.

Det ble servert kaffe og en enkel varm rett.

Det var veldig hyggelig å se de fine lokaliteter og høre fra leder Jenssen om den nyttige bruken av Sjøbua Solhaug.

Hovedbilde: Bildet viser John Arne Jenssen (t.v.) og president Lars Tronstad som her har overrakt sjekken på kr. 50.000,-.