Lions med stor pengegave

Publisert av Jarl Limstrand den 24.12.21.

Kommunalsjef Helse og velferd i Levanger, Kristin Bratseth, roser Lions Levanger for den formidable innsatsen klubben gjør for brukerne av Staup helsehus. Anledningen var at Lions Levanger ville skjenke Staup helsehus 100.000 kroner til videre forbedring av uteområdet. Men Lions gir ikke bare penger, de gir dugnad også.

– Kommunen setter stor pris på den store dugnadsinnsatsen Lions Levanger har lagt ned rundt Staup helsehus over flere år. Det ligger et stort engasjement fra mange bak det dere har gjort og gjør på Staup. Innsatsen dere legger ned har stor verdi for brukerne av helsehuset, dere bedrer rett og slett deres hverdag ved at anlegget rundt helsehuset er attraktivt å bruke, sa Bratseth da en gjeng fra Lions Levanger med leder Jørgen Due i spissen overrakte en pengegave til kommunen, myntet på Staup helsehus.

En stor gjeng fra Lions Levanger har jobbet over tid med å få på plass grillhytte og også en del beplantning.

– Selve grunnarbeidet har Lian gjort, mens vi har gjort mye av håndarbeidet. Det står igjen en god del jobb å gjøre, og vi lover at dugnadsinnsatsen skal fortsette til våren, sa Helge Nyberg fra Lions Levanger til kommunalsjefen.

Bratseth la til at også de ansatte ved helsesenteret setter pris på innsatsen fra Lions.

– En fin sansehage løfter tjenestene ved senteret og påvirker også hverdagen til de ansatte på en positiv måte, uttrykte Bratseth.

Hva det store pengebeløpet skal brukes til vil bli avgjort i fellesskap av Lions og samarbeidsutvalget ved Staup helsehus. Tidligere har Lions Levanger bidratt med blant annet piano og spesialsykler til Staup.

Tekst og foto: falstad@ilevanger.no