Lions Levanger passerer 60 år

Publisert av Jarl Limstrand den 06.12.21.

President Jørgen Due og nestor Trygve Lullau i Lions Levanger var blant de mange som feiret klubbens første 60 år med festmiddag på Thon Hotel Backlund onsdag kveld. Sammen med dem var 36 gjester fra egen klubb, søsterklubben i Levanger samt representanter for Lions-klubbene i Verdal og Inderøy.

– Lions Levanger har betydd mye for meg. Det har gitt meg mange kamerater og jeg har fått være med på mange gode tiltak siden jeg ble medlem i 1982, sier en av nestorene i Lions Levanger, Trygve Lullau, til iLevanger.

Laget jubileumshefte

Trygve Lullau har skrevet et jubileumshefte for anledningen, sammen med Jarl Limstrand som har bidratt med foto. Heftet på 28 sider har navnet «Stø kurs», og tar for seg klubbens aktivitet de siste ti årene. De femti første er godt dokumentert i egen bok.

– Vi deler ut penger til viktige formål, og Lions har mange prosjekt på gang hvor vi også bidrar med arbeid. Spesielt satser Lions innen området «øye og helse», blindesaken, sier Lullau.

Mange gode tiltak

I heftet er rundt 25 prosjekt og veldedige tiltak omtalt. Tiltak som Lions Levanger står bak eller har vært engasjert. Blant mange prosjekt kan nevnes Lionsbrua – tusenårsgaven til Levanger kommune, gaver til Utstyrsbua og Sjøbua Solhaug, Renholdsprosjektet langs E6, Prosjekt brøytestikker, den årlige Tulipanaksjonen, Gapahuken ved Nesheim skole, støtte til yrkesopplæring i Kenya, samt vinter- og høstleker med Lions i en mannsalder.

– Vi må jobbe mer med rekrutteringen. Det går langsomt med å få nye medlemmer, så der må vi bli mer offensive, sier president Jørgen Due.

– Jeg ønsket flere yngre inn i Lions. Vi har etter hvert en relativt høy gjennomsnittsalder i klubben, smiler Lullau (82).

Les mer i ILevanger

Tekst/foto: svein.falstad@ilevanger.no