Dugnadsarbeide med ny platt Staup Helsehus

Publisert av Jarl Limstrand den 03.06.22. Oppdatert 14.10.22.

Lionsklubben hadde 8 menn som deltok i dugnaden med å sette opp denne fine grillhytta med god plass inne.

Foto: Jarl Limstrand

Det var 11 menn fra lionsklubben som deltok i dugnaden på platten. Nedenfor ser du en del bilder fra byggingen - og framdriften
til den ble ferdig.

Her legger vi an. Det blir en stor og finn platt!

Kaffepause må vi ha. Vi er så heldige å få servert lunch.

Her diskuteres trolig hva som skal gjøres videre.

Nå er vi glade, den store platten er ferdig.  Det er bare resten igjen, levegger, to sittebenker i front (til høyre) og en blomsterkasse mellom.

Nå er selve platten ferdig, - og første benk er vi kommet langt med. Blomsterkassen kommer i midten og til h.sittebenk.

Begge bildene over viser at platten er ferdig og beiset. Det er laget 2 sitteplasser med blomsterkasse i midten. I tillegg er det også kommet på
plass bord og hagestoler.

Her får beboerne en flott platt å kunne oppholde seg på i godværer!

Totalt har vi brukt ca 300 dugnadstimer på Staup Helsehus, så det må være en fin innsats. I tillegg
bevilgningen fra oss var kr 100.000.- hvorav det ble innkjøpt materialer for ca. kr 40.000.-

Det er derfor penger igjen til å kjøpe møbler og annet som trengs på den fine platten, sier sjefen for dugnaden Kolbjørn Fostad.

Tekst/foto: Jarl Limstrand

Les mere her