30 sammenhengende år med suksessarrangement

Publisert av Jarl Limstrand den 03.01.21. Oppdatert 05.04.21.

Stolte Lionsmedlemmer!

Det må være lov til å slå seg litt på brystet og være stolte over vellykkede arrangementer.

Lionsklubbene i Inderøy, Verdal og Levanger har i høst gjennomført de tradisjonsrike leikene for funksjonshemmede for 30. gang, og jubileumsarrangementet sto ikke tilbake fra det vi har prestert i alle de 29 tidligere år.

Leikene startet som vinterleiker ved Sandvika øverst i Verdal, men har i de seinere år holdt til i meget fine omgivelser ved Volusjøen i Levanger. En overgang fra vinterleiker til høstleiker ble også vellykket og er nå kommet inn i gode rutiner.

Det var Dagfinn Thorsvik LC Verdal (bildet), som tok initiativet til leikene og han er fortsatt aktivt med. Det har vært meget god oppslutning blant medlemmene, og vi har hatt mange ressurspersoner som har stått på for å få til et godt arrangement. De siste årene har Arne Munkeby fra LC Levanger ledet prosjektgruppen med stø og sikker hånd.

Lions har fått mye ros og respekt i lokalmiljøet. Avisene har vært flink til skrive om det vi har hatt på gang. Som lionsmedlem er det ofte mange godord å høre når en treffer kjente på gata.

Vi har greidd å hente inn ordførerne i kommunene til åpning mv. Vi har også hatt gleden av å bruke Hjallis Andersen som premieutdeler i 10 sammenhengende år, og vi har brukt verdensmester Birgit Skarstein som rokollega for de som ville ut i båt.

En «bieffekt» av arrangementet er at vi har hentet inn flere synge-/spillegrupper blant funksjonshemmede på Innherred. Dette i tillegg til Okkenhaug skolemusikkorps som i mange år har åpnet arrangementet. For alle disse har leikene vært et årlig høydepunkt.

Uten vennskap og kameratskap i Lions ånd hadde det ikke vært mulig å årlig arrangere et så stort arrangement og alle medlemmene kan være stolte og fortjener en stor takk.